FANDOM

Pokud chcete, aby vám RP s vaší novou postavou vydrželo, možná by to chtělo předem zvážit, jestli ji doopravdy vydržíte hrát a jestli vás bude dlouhodobě bavit, zda se vám bude postava líbit. Zahodit postavu, která vám nesedí, po všem co jste s ní a pro ni vymysleli, je obrovská ztráta.

Podívejme se tedy detailněji na volby, které máte v úplném počátku tvorby vaší postavy, jejich plusy a mínusy – snad vám to volbu usnadní. Začněme volbou "strany" tedy frakce.

Cítíte se víc jako člen Aliance... nebo Hordy? Není to až tak černé a bílé, jak možná myslíte. Jasně, jsou to kladňáci a záporáci. Nebo je to trochu jinak?

Aliance

"Opěvovaní hrdinové světa Warcraftu."
AllianceCrest

Pokud svět dělíte na kladňáky a záporáky, Aliance budou kladňáci a Horda záporáci, protože tak to Blizzard věrný americkému vkusu vymyslel. Aliance (krom Draenei) se skládá z ras rodilých na Azerothu, bránících svůj domov před invazí vetřelců, před každým, kdo ho chce napadnout a ohrozit existenci jejich civilizace.  

První Aliance nebyla tou, jak ji známe dnes: byla to Aliance lidských království a až do Druhé války do ní nepatřily další rasy. Během Druhé války do ní vstoupili trpaslíci a gnómové. Noční elfové se připojili až po Třetí válce. I když chtěli zůstat neutrální, útoky orků v Ashenvale a Stonetalon je přiměly vybrat si toho, kdo měl orky za své nepřátelé také. Teprve během datadisku Burning Crusade se připojili draenei, kteří ztroskotali na ostrovech nočních elfů. 

Alliance
Pokud si vyberete alianční postavu, tak musíte počítat s tím, že i když hrajete "hrdiny", věci pro ně nejsou až tak růžové. 

I když byl konečně poražen Král Lichů, Horda je čím dál větší hrozbou, jak se ukázalo u Wrathgate a při králově pokusu dobýt zpět Lordaeron – a je ve všem o krok napřed. Již tohle může sloužit jako dobrý základ pro RP, pokud chcete v RP prozkoumat tuto stranu vztahů Horda vs. Aliance, či hrát hrdinu, který je neustále pod tlakem okolností, i když hrozba na severu pominula.

Warcraft I - Humans

O Alianci je jasná jedna věc: byli opakovaně poraženi a zrazeni, a přesto se pokaždé zase zvedli, nehledě na to, jak moc děsivá ta porážka byla. I když se zdá, že se Horda zmáhá a uštědřuje jim porážky v Kalimdoru i Východních královstvích, Aliance má sílu vůle a houževnatost neustále bojovat dál a neustoupit.

Pokud tedy chcete hrát hrdinu ve zlaté zbroji a "kladňáka", či veterána s mnoha důvody bránit svou zemi, Aliance je dobrou volbou. 

Každá z jejích ras má ale své vlastní potíže, minulost, chyby a silné stránky a různé vztahy i v rámci samotné Aliance. Podívejme se na ně blíž

Lidé

Čerství vítězové tažení proti Králi Lichů v Northrendu, jejichž vítězné tažení nebylo zadarmo.

Human04-large
V ledových horách Northrendu zemřely doslova tisíce bojovníků rukou Pohromy či Hordy (pamatujte na Wrathgate, i kdybyste nebyli členy šarlatové krusády, toto je den, od kterého nenávidíte nemrtvé a nevěříte v žádné možné spojenectví s nimi nebo jejich nápravu). 

Navíc i lidé sami bojují mezi sebou – Defias ve Westfall, kultisté Soumračného kladiva, kteří (už od počátků WoW) chtějí přivést konec světa, kult Zatracených, stále vzkvétající ve Scholomance, heretici Šarlatové krusády, kteří jsou schopní označit členy vlastního národa za zrádce, piráti a bukanýři Krvavých plachet a tak dále.… 

....to vše jsou hrozby, kterým lidé čelí kromě každodenního boje s Hordou.

Trpaslíci

Alianční trpaslíci mají potíží až nad hlavu. 

1358129612 4
Sice byl na severu nalezen ztracený Muradin, ale Wildhammer v Hinterlands nemají snadnou pozici, jsou terčem trolů i nemrtvých a jejich původní domovina je pro ně stále ještě nedosažitelná. Bronzebeard žijící v hlubinách Ironforge dál podporují Alianci svými vojáky, válečnou technologií i zbraněmi, jsou těmi nejspolehlivějšími spojenci lidí, ale velká část z nich nemá stejné cíle jako lidský král.

Zatímco smyslem Aliance je ochránit existenci lidských království a zničit všechny nepřátele lidí, trpaslíci se zajímají o své znovuobjevené dědictví a vazbu na zemské trpaslíky a titány. Za pomoci Ligy průzkumníků se tak na zmrzlém severu odemkla nejen mnohá tajemství minulosti, ale i jejich pradávná schopnost "kamenné podoby", kterou mnozí berou jen jako první krok v odhalování své dědičné moci z dob minulých.

Radost z návratu králova bratra Muradina kalí jen jediná věc: vlastní dcera Magniho Bronzebreada, Krále pod horou, čeká dítě s nedávno zabitým vůdcem klanu Dark Iron, úhlavním nepřítelem Bronzebeardů.

Další informace k lore trpaslíků naleznete zde.

Gnómové

Gnome05-large
Gnómové jsou stále vyhnanci z vlastního království a užívají azylu v síních Ironforge, kde jejich král chystá ofenzivu k znovuzískání jejich domova, Gnomereganu. 

Ačkoli nabídli svou technologii a vědu službám Aliance již dávno, dlouhá léta je v ní nezastupoval nikdo jiný, než trpaslíci, jako jejich mluvčí.

Nyní, když jejich domov ovládli trogové, sbírají síly a spojence na protiúder. Jejich čas jistě brzy přijde.

Noční elfové

Kaldorei čelí boji v Ashenvale, kde se je Horda snaží vytlačit z jejich dávného území. I ve Stonetalon jsou pod útokem goblinů a Hordy.
Nightelf04-large

Navíc arcidruid Staghelm se zdá mít vlastní agendu, se kterou nesouhlasí druhá část jejich velení: kněžky Elune.

Proslýchá se, že Vznešení z Feralas si žádají audienci v Teldrassil a někteří quel'dorei z východních říší se rozhodli po pádu Malyga a Arthase zůstat členy Aliance, i kdyby pod záštitou neutrální Kirin Tor a Dalaranu.

Jedním z cílů Kaldorei je varovat Alianci před magií všech Urozených... a vyprávět svou verzi Války prastarých, nyní, když jejich nesmrtelnost skončila a svět nezůstal stát na prahu jejich domoviny, ale sám pozval se dál.

Neklidná doba je nutí, aby ukončili svou izolaci, a vybrali si konečně svou stranu a spojence.

Draenei

Draenejové stále obnovují své síly po ztroskotání v Azerothu.
F0b83b41364930ed734eac675bca9c6f

Podle věštce Velena se chystají na mnohem větší bitvu než byla ta, která proběhla proti Králi Lichů.

Na válku, která zastíní žabomyší spory Hordy a Aliance, válku, jejíž důležitost a neodvratnost pochopili i někteří z krvavých elfů. 

Kdo ale je oním zaslíbeným vůdcem nebeského vojska, které mají dovést a spojit pod praporem naaru?

Horda

"Spojeni nutností přežít do rodiny, ve které se to hodně hádá."  

Horde Crest

V minulosti tvořili Hordu orkové a jejich bojoví otroci z Draenoru a Azerothu (například ogrové a trollové). Po své drtivé porážce a konci Druhé války byla Horda oddělena od přísunu temné magie, což sice způsobilo letargii orků, ale také umožnilo bývalému otroku a gladiátorovi Thrallovi probudit spící duši svého národa a osvobodit ji od pout Plamenné Legie. Vyvedll svůj lid z internačních táborů a stal se tak novým náčelníkem Hordy.

Vize odhalená záhadným havraním Věštcem ho vyslala z Východních říší přes moře až do Kalimdoru. Během jeho putování vznikla trvalá pouta mezi ním, trolím stínovým lovcem Vol'jinem z Darkspearů a taurením náčelníkem Cairnem Bloodhoofem. S pomocí domorodých taurenů se orkové i trolové dokázali konečně usadit v novém domově: Kalimdoru.

Po příchodu do Kalimdoru Thrall krátce dokázal překlenout rozpory s lidmi a nočními elfy, když po jejich boku stanul proti společnému nepříteli v bitvě o Hyjal. Spojenectví vzalo krátce po válce za své kvůli intervenci admirála Proudmoore a dalších lidí z Aliance, kteří odmítali vidět orky jako znovuzrozený národ a žádali svou platbu krví za mrtvé z minulých válek. A tak, místo dobyvatelských cílů Horda poprvé čelila nové situaci: snaze přežít v zemi, která je nenávidí.

Orkové jsou nenáviděni, protože tak jako Opuštění byli i oni kdysi manipulováni silami zla, které z nich dostaly to nejhorší, jejich agresi, a použily ji jako nástroj proti smrtelníkům Azerothu. Orkové se zapsali do dějin lidských říší odkazem železa a krve, brutality, zotročení a bezohlednosti. Vlastně i většina ostatních ras Hordy má za sebou pověst, ve které se neštítila žádných prostředků k dosažení svých cílů.
HordeLogo

Přestože se Thrallova horda očistila od vlivu Plamenné legie a pokusila napravit svou minulost, přestože se jen a pouze snažila přežít, nikdy jim nebylo odpuštěno velkou většinou Aliance, která je stále má za jejich stará, divošská já. Za plenitele a dobyvatele. Trolové a taureni jsou ti, kdo jim doopravdy rozumí... a proto jsou Aliancí nenáviděni stejně.

Po třetí válce přijal Thrall do svého stáda i Opuštěné a skrze Opuštěné byli později přijati Krvaví elfové, jakmile dokázali, že se umí vypořádat se zrádci ve vlastních řadách a že jsou houževnatí, nedolní a jednotní jako národ, který se zrodil z krve a popela své minulosti. 

Horda ve skutečnosti není nikde popsána jako zloduchové či záporáci; její národy jsou spíše prezentovány jako smolaři a outsideři. Sami Orkové nepochází z Azerothu a Darkspear byli od hlavních trolích kmenů v Stranglethorn vykázáni. Opuštění jsou bývalí lidé, kteří se ke svým původním životům nemohou vrátit, i kdyby stokrát chtěli. Krvaví elfové, dříve Vznešení elfové, se odcizili alianci již před lety a viní ji ze zkázy svého království a zrady během Poslední aliance, vedené rasistou Garithosem. 

Warcraft I - Orcs

Snad jedině taureni jsou z celé Hordy skutečně svobodní a nikdy nezažili útlak, zradu a ponížení. Jsou to prostě nomádi, kteří se přidali k Thrallově tažení proti Plamenné legii, aby bránili svou zemi.

Pokud chcete hrát smolaře s rovnou páteří nebo si vyzkoušet na vlastní kůži nesváry kypící uvnitř Hordy a divočejší RP, je pro vás tato frakce doslova darem.

Orkové

Orkové jsou mocensky i majetkově na vzestupu. 

Orc03-large
Po pádu krále Lichů mnoho z nich uctívá nového Hrdinu severu, Garroshe Hellscreama. Toho, který bojoval s nimi, zatímco stávající warchief... meditoval o míru a Azerothu, kde se všichni chytí za ruce kolem velkého táborového ohně. 

Garrosh orkům připomíná hrdiny, kteří jim kdysi slíbili, že Azeroth bude jejich. Je vzorem pro jejich děti. Kde příště zazní jeho válečný řev?

Je načase ukázat Alianci, že Horda jsou dobyvatelé a válečníci. Vlci, kteří se nedají ochočit. Je na čase rozhodnout se, co je důležité: jen udržet, co Horda získala? Nebo dobýt železem a ohněm i to, co zatím není její? A nebo se orkové vydají cestou mírových jednání s Theramore, která navrhuje šamanský náčelník Thrall?

Trolové

Kmen Darkspear se snaží získat zpět své rodné Echo ostrovy. 

Trolls03-large

Jejich vůdce, Vol’jin, už se několikrát střetl s Garroshem a potíže vyřešil jen respekt k jeho dávnému příteli, náčelníku Thrallovi. 

Jejich spojenectví se spíše podobá nucené toleranci, jako by na sebe narazili dva berani.

Trolové nejsou zrovna fanoušci Garroshe Hellscreama, cení si svou relativní izolovanost, svobodu a klid.

Ale kdo ví, co znamená barevný dým nad jejich chatrčemi a záhadná slova mumlaná nad lebkami poražených nepřátel.

Možná mezi tím pokuřováním taureních bylin a trávy doopravdy chystají něco velkého?

Taureni

Po tom, co na mrazivém severu potkali své dávno ztracené příbuzné, taunky, se taureni vrátili ke svým táborovým ohňům do rodného Mulgore, aby rozmlouvali s duchy předků o všem, co jim má přinést budoucnost.
TaurenCrest (1)

Znamení se zdají temná a zlověstná...

V Thunderbluffu dál pokračuje šeptanda o tom, že záhadně ovdovělá šamanka Maghata podporuje přítomné Opuštěné apatykáře víc, než vlastní národ.

Že byla na slavnosti pořádané pro Garroshe, Hrdinu severu, aby mu projevila svou úctu, jakožto možnému nástupci šamana Thralla.

Množí se otázky, zda okřídlený plaz pomsty, Arikara, doopravdy šel po náčelníkovi Bloodhoofovi za jeho neúctu k tradicím a zvykům taurenů, jak šamanka Maghata tvrdila poutníkům, kteří na její povel Arikaru nakonec zabili. A jaké tradice, že to náčelník Bloodhoof porušil?

Více o lore taurenů a návod na jejich RP naleznete zde.

Opuštění

Král Lichů je mrtev a pomsta Opuštěných byla vykonána.
Undead05-large

Jakkoli se zdálo, že tak skončil poslední smysl jejich existence, pro jejich vůdkyni Sylvanas i pro ně se objevila nová agenda. Účel té agendy se zdá tajný či nejasný, ale zbývající Val’kyr nyní spojily své síly s královnou banší, Sylvanas Windrunner… a nezajímají je problémy ostatních bratrů Hordy.

Místo toho se zdá, že si nadále zahrávají se svou vlastní verzí Moru, kterou testují na lidských zajatcích v těch nejtemnějších hlubinách svých tunelů.

Po bitvě o Undercity je Horda opět v otevřené válce s Aliancí, kterou vyhlásil král Varian.

Královna Bánší je ve sporu s Garroshem, Hrdinou severu, a velmi nelibě nese fakt, že jí pro "ochranu před dalšími piklemi Plamenné Legie" byli přiděleni elitní orkští dozorci (kor'kron), kteří sledují každý pohyb jejích lidí. "Rádce" Varimathrase nahradil jejich kapitán, Bragor Bloodfist. 

Krvaví elfové

Elfové ze Silvermoon konečně dobyli a obnovili svou ztracenou a uctívanou Sluneční studnu. 

Bloodelves08-large

Dokonce k ní pustili alianční poutníky z řad quel'dorei, ale kde je tedy jejich místo v nové Hordě? 

Stejně jako drenejové se zdají zaujati spíše vlastními problémy, likvidací zbytků Pohromy na svém území a bojem s Amanskými troly na jejich prahu.

Jako by se vyhýbali větší pozornosti orků a soustředili se na obnovu všeho, co ve třetí válce ztratili.

Schovávají se za branami a hradbami své říše věčného jara a sbírají síly na úder proti rostoucímu množství Amanských trolů.

Jak tedy vidíte, Horda i Aliance mají svá pro a proti a různé možnosti týkající se RP.  

Aliance je v současnosti ve stavu tajených nepokojů a vzpamatovává se z následků války na Severu, mnoho z veteránů se z ní teprve vrací domů, pozměněno navždy.  

Horda nemá tolik sporů s Aliancí, jako jich má ve vlastních řadách. Ukazuje se, že nakonec ti nejsilnější mohou být nejhoršími nepřáteli sami sobě... a že ve chvíli, kdy Hordu nespojuje společný nepřítel, myslí každý především na své zájmy.