FANDOM

Historie magie v Azerothu

Mág je zajímavou volbou povolání i z hlediska historie, která je zdokumentována a zároveň velmi dobře známa každému studovanému arkanistovi či učenci (mluvím o těch, co navštěvovali přednášky vyhlášených škol či vyrůstali na místech, kde jsou k dispozici obsáhlé knihovny a archívy: Kirin Tor, Quel’Danas, Falthrienova Akademie, Eldre’thalas, Stormwind etc. 

Chronomancer by namesjames-d35efo3
Každý mág původem z Azerothu (tedy ne draenei a ork) může vystopovat původ svého daru až k prvotní Studni Věčnosti a Válce Prastarých.

Tehdy byli mistry arkány Urození z dvora královny Azshary. O tom, co vše se tehdy stalo, a kde se studna vzala, se můžete dozvědět více například v historii Kaldorei, historii Sin'dorei a časové ose warcraftu.

Na konci Války Prastarých byla Studna zničena, Illidan Stormrage se pokusil vytvořit novou na vrcholu Hyjal a byl za to uvězněn. 

Urozeným bylo zakázáno arkánu používat pod pohrůžkou popravy. Mnoho let po Válce Prastarých se ale skupina Urozených rozhodla, že nočním elfům ukáže, jak moc arkánu potřebují, a rozpoutala magickou bouři nad Ashenvale. Nebyli popraveni, ale vykázáni do Východních říší pod vedením Dath’Remara Sunstridera, kde se zanedlouho usadili na samotném severu. Tam na posvátném území Amanských trolů vybudovali své hlavní město: Silvermoon a stvořili nový silný zdroj arkány: Sluneční studnu.

Z konfliktu s troly nakonec vznikly Trolí války, ve kterých měli Amanští nad quel’dorei navrch, což elfy přimělo hledat spojence na jihu v první lidské říši: Arathoru. Výměnou za vojenskou pomoc tehdy elfové nabídli, že naučí stovku lidí tajemným uměním magie.

1370328375 9

Tito lidé pak učili umění arkány další lidi, gnómy a ostatní rasy Azerothu. Spolu s elfy také ustanovili tajemnou Radu Tirisfalu, určenou k obraně světa před démony a návratem Plamenné legie (přes tři tisíce let zpět). 

A když se Arathorská říše rozpadla, lidští mágové spolu s elfími učiteli založili Dalaran a vyhlásili svůj vlastní městský stát s organizací zvanou Kirin Tor, zaměřenou na probádání a katalogizaci každého kouzla, artefaktu a existujícího magického předmětu, která se postupně stala vládnoucí kastou Dalaranu, formou „mágokracie“.

Ostatní rasy, které nepochází z Azerothu, za sebou tedy mají jinou historii – draenei byli původně eredaři, přirození mistři arkány. 

Orkové se k arkánní magii dostali teprve v době návratu Deathwinga (Cataclysm).

Oproti tomu noční elfové sice vykázali Urozené, ale část z nich nikdy neodešla s Dath’Remarem, místo toho dál obývá relativně odlehlé město na jihu Kalimdoru – Eldre’Thalas ve Feralas (Dire Maul, frakce Shend'ralar, kdysi pokladnice arkánních artefaktů a vědění).    

Mágové všech ras ale sdílejí jeden společný rys, nehledě na svůj původ: fascinaci uměním arkány a vědomostmi, které se jí týkají.