FANDOM

Stromovci či Prastaří

Stromovci jsou druhem Prastarých, dušemi lesa, pokládanými za polobohy.

Ancient

Vypadají jako vnímavé, myslící a mluvící stromy a bývají označování za elementální bytosti, obry či žijící rostliny. Mohou žít tisíce let a délka jejich života dalece přesáhne i délku života nočních elfů.

Jsou to spojenci, rádci a ochránci nočních elfů, někteří ale putují lesy, které stráží, a jsou nepřátelští ke všem, kdo podle nich ohrozí rovnováhu přírody. Některé jejich zkažené verze slouží i Plamnenné Legii.

I když nemají nic jako organizovaný národ či výstavné hlavní město, za centrum jejich moci se je pokládán "Kruh Prastarých" - takový se schází například v Háji Prastarých na místě ruin kaldoreiského chrámu v Darkshore. Kruh Prastarých má dostatečnou moc, aby rozhodl o dlouhodobých a důležitých záležitostech, jako například bylo pomoci druidům se stvořením stromu Teldrassil. Jediným známým z tohoto kruhu je stromovec Onu. Podobný kruh lze najít i ve Felwoodu, který stráží duše stromovců, co padli před deseti tisíci lety v boji proti Archimondovi. Jedním z nich byl třeba Stromovec Tradice, Vartrus.

Ancient2

Stromovci vnímají čas trochu jinak, než většina smrtelných. Často se jim roky zdají jako pouhé vteřiny. Například Gnarl vyjádřil Brollu Bearmantlovi soustrast s úmrtím jeho dcery (během Třetí války) až o sedm let později, když jej potkal. Jako by se ta událost odehrála teprve před pár dny.

Někteří stromovci mohou zakořenit a stát se tak více stromy či budovami a méně bytostmi, mohou dokonce spolupracovat mezi sebou a použít skály v okolí a vybudovat tak pro své kaldoreiské chráněnce bezpečné hradby.

Jiní stromovci připomínají běžné stromy a další druhy se mohou proměnit do plně humanoidní podoby.

Wandering Protector

Stromovci se vyskytují i v Outlandu - kdysi býval jejich hájek prastarých, jehož jméno bylo zapomenuto, v horách Blade's Edge. Žili zde od pradávna až do zničení Draenoru a jeden z posledních, kteří tu dobu pamatují je Mosswood Prastarý.

Povídá se, že bytosti podobné stromovcům nebo mužům se zahalenými tvářemi a kůží z dubové kůry, bojovaly po boku nočních elfů již ve Válce Prastarých.

Ve Warcraftu existovali: Stromovec Války, Stromovec Tradice/Vědění, Stromovec Arkány, (např.Warp Splinter v Botanice), Stromovec Větrů a Stromovec Zázraků, Prastarý ochránce (např. Mosswod Prastarý nebo stromovci v Coldaře a Nexu), treanti (primitivnější a divočejší elementálové podobnější stromům, než Stromovci), ale také Strom Života, který mohl dospět ve Strom Věků a Strom Věčnosti.

Treant

Oproti Warcraftu je ve WoW málo stromovců a některé typy se do něj vůbec nedostaly.

Developeři to vysvětlili tím, že stromovci utrpěli během Třetí války a bitvy o Hyjal velké ztráty a ti ze vzácných druhů se raději vrátili do lesů v naději, že rozesejí své semenáčky v klidu mimo zrak dobrodruhů, spory a války. A znovu tak rozšíří svůj druh.