FANDOM

Vzhled, výskyt a strava

Sovy jsou noční dravci, kteří loví hlodavce a plazy a tvoří si silné pouto s kýmkoli, kdo by je chtěl ochočit a krmit.

OwlWhite

Sněžná sova

Od ostatních dravých ptáků se liší tím, že mají širší "tvář", krátký zahnutý zobák a obrovské oči umístěné spíše v přední části hlavy, než po stranách. Také tím, že jejich let je téměř neslyšný.

Sovy lze je nalézt hlavně na severu Kalimdoru a v horských oblastech Východních říší.

V Kalimdoru se obvykle vyskytují v lesích obývaných nočními elfy či poblíž základen Cenariova Kruhu.

Ve Východních královstvíchch lze sovy potkat hlavně v Alterackých horách a výšinách na jih od Arathi, kde žijí trpaslíci

Kaliri

Kaliri

Windroc

Windroc

Existuje i draenorský druh sov s tmavým peřím, který sídlí v Shadowmoon Valley, ale nikde jinde. 

V ostatních oblastech Outlandu narazíte spíše na podobně vypadající druh dravců s odlišnou barvou peří: kaliri a windroc.

Známé druhy sov jsou například: sova pálená, vyskytující se v Duskwoodu, sova chocholatá z Teldrassil, bílé lesní sovy z Hyjal a železnozobé sovy z Felwoodu. Žádané je peří sněžných sov z Winterspring a stínokřídlých sov z Shadowmoon Valley. Plavé sovy ze Soumračných hor jsou ceněny jako strážci před nebezpečím i společníci pro lov.

Výry, sovice a puštíky lze v Darnassu dokonce zakoupit u soví cvičitelky Shylenai.

Symbolika a vztahy

Sova je častým znakem nočních elfů, jejich jednotek a organizací.

Hootie TCG

Hootie

Kněžky Elune, lovkyně a Strážkyně mají schopnost přivolat magické spirituální sovy jako zvědy. Podle tradice dostávají děti nočních elfů peříčko sovy pro štěstí v den svých prvních narozenin. 

Sova je také symbolem lidské oblasti Tol Barad a jedním z ikonických zvířat trpasličího klanu Stormpike.

Sovy ale doprovází i krvavé elfy, jak ukazuje jedna z nich, Jia, která patří sokolnici Drenně Riverwind z Falcon Watch na poloostrově Hellfire.

I sovy mají známá jména...

Dori'thur, soví zvěd vůdkyně kaldorei, Tyrande Whisperwind - stejně jako sovy strážkyň má spektrální podobu a je odolný vůči magii i nepřátelským útokům
Great Horned Owl

Výr velký z Darnassu

Moudrý Olm, bílá sova z Felwoodu, která slouží jako zvěd Cenariovu kruhu

Anmarie, sněžná sova patřící Moonbell, správkyni stájí pavilónu Silver Covenant v Argent Tournament

Hootie, pet Flicka/Seirena, nočního elfa a lovce z Daralanu, který dostal své jméno podle fanouškovského videa a písně 

Hutihu, strážná sova Su'ury Swiftarrow, aliančního battlemastera WSG z Ashenvale

O'Reily, patřící gnómovi jménem Narain Soothfancy ve Steemwheedle Port

Perličky

Jedna z divokých sov ve Winterspring byla obyvatelstvem Everlook tak obávaná pro svou dravost, že jí původně dali jméno Deathwing... a pak zjistili, že už je zabrané. Překřtili ji tedy přezdívkou, vzbuzující respekt i hrůzu stejnou měrou jako původní jméno (alespoň podle jejich názoru): Hell-hoot. Pekelná houkačka.