FANDOM

Saber, Sabercat, šavlozubý panter

Jedná se o zvláštní druh velké kočkovité šelmy s dlouhými tesáky, připomínající vyhynulé šavlozubé tygry z pravěku našeho skutečného světa.

Saber-toothed Cat

Existují v mnoha variantách barev od bílé (frostsaber), šedé (mistsaber) a plavé (dawnsaber), až po stříbrnou a černou (nightsaber) a nově vyšlechtěné rasy (stormsaber). Mívají buď skvrnitou nebo pruhovanou srst, přičemž pruhovaný typ je nejčastější.

Jsou to nádherné a hrdé šelmy, které nočním elfům pomáhaly proti nepřátelům již od dob prvního osídlení Kalimdoru. Pohybují se s ladnou grácií lesy Azerothu a i v plné rychlosti jsou téměř neslyšné. Jejich zlaté oči vyzařují inteligenci, která jen zesílí, pokud se taková šelma spojí s nočním elfem a vytvoří s ním pouto, které trvá až do smrti jednoho z nich.

Když jsou šavlozubé šelmy ochočeny, jsou loajální, hravé a velice bystré na výcvik, ale jako divoké jsou velmi agresivní a nenasytné. Patří k nejobávanějším predátorům Kalimdoru. Žijí ve smečkách vedených samicemi a brání své teritorium. Samci, kteří nepatří do smečky, jsou obvykle nebezpeční samotáři a nesou mnohé šrámy.

Noční elfové tyto kočky obzvláště milují a používají je jako jízdní zvířata. Vycvičeného jízdního či bojového pantera z jejich stájí ale získá mimo rasu kaldorei jen ten, který se svými činy a službami prokázal jako dobrý spojenec Darnassu (reputace na exalted), nebo dokázal sám ochočit jednu z frostaber ve zmrzlých skalách Winterspring.

Stejně jako jiné Azerothské životní formy, dají se tyto kočky najít i v Outlandu (například Skettis, kam se lze dostat jen leteckou cestou). Poddruhy těchto koček jsou například Dreadsaber (ze Scholazar), Frostsaber (Winterspring), Nightsaber (Teldrassil a Darkshore), Blackwind cat (Outland) a další.

Tak jako jejich tygří příbuzní, ve chvíli, kdy jsou ochočené, milují drbání za ušima a hry.

  • Spotted frostsaber mount
  • Striped frostsaber mount
  • Swift frostsaber mount
  • Swift stormsaber mount
  • Nightsaber
  • Striped nightsaber
  • Darnassian nightsaber
  • Swift Mistsaber
  • Swift moonsaber
  • Winterspring frostsaber

Noční panter (Nightsaber)

Tento poddruh šavlozubých koček je právě tím nejstarším, který noční elfy doprovází od pradávna, jeho nejstarší krev se pozná podle absence veškerých pruhů a skvrn.

246503

Kotě z Winterspring

Podle kaldoreiských legend Elune učinila tyto tvory černostříbrně pruhované, aby splynuli se stíny hvozdu, když noc prozáří svit měsíce. Mnoho kaldorei tyto šelmy uctívá nejen jako Elunino stvoření, ale miluje je jako členy rodiny, a když šavlozubý panter zemře, jezdec či jezdkyně si navždy nechají jeden z jeho dlouhých tesáků jako drahou vzpomínku.

Než byly nightsaber ochočeny Strážkyněmi a vycvičeny jako jízdní zvířata, byly tyto kalimdorské divoké noční šelmy pokládány za nejbrutálnější a nejstrašlivější predátory kontinentu. Jejich nenasytnost jim v darnassian vysloužila něžnou přezdívku "dračí pupík". Noční elfové vychovávají jejich mladé od kotěte a vytváří tak celoživotní pouto mezi jezdcem a zvířetem. Zkrocení dospělé divoké šelmy je mnohem náročnější a nemá za následek takovou souhru a přátelství a ani neodpovídá filozofii kaldorei.

Frostsaber

Tyto šelmy žijí neuvěřitelně dlouho, jak víme z příběhů Tyrande Whisperwind.

Její nightsaber Ash'alah očividně žije přes 10,000 let a královna frostsaber smečky, Shy-Rotam, přinejmenším 4,000. 

Ash'alah má barvu typickou pro frostsabery, není tedy jasné, jestli dlouhověkost patří jen jim, nebo se týká všech nightsaber.

Panter svítání (Dawnsaber)

Noční elfové kdysi věřili, že potkat světle zbarvenou rasu dawnsaber v divočině znamenalo špatné znamení, proto se jim vyhýbali a dawnsaber je stále nejméně častým druhem používaným jako jezdecké zvíře.

Mlžný panter (Mistsaber)

Stejně tak se tvrdilo, že rasa mistsaber a jejich šedá barva srsti jsou výsledky experimentů, které na šavlozubých kočkách prováděli Urození z Azshařina dvora a později i na pobřeží Darkshore v Ameth'Aran a Bashal'Aran.

Panter bouře (Stormsaber)

Jedná se o nejmladší rasu šavlozubých, vyšlechtěnou a pojmenovanou údajně na počest arcidruida Malfuriona Stormrage.

Lední panter (Frostsaber)

Smečka Frostsaber z Winterspring je spojencem kaldorei již přes 4,000 let. Když Tyrande Whisperwind tehdy zachránila Shy-Rotam, královnu smečky frostsaber z Winterspring před obry, celý její rod se stal spojenci nočních elfů a posledních pár let je brání i proti Hordě.
Shy-rotam

Královna Shy-Rotam

Smečku, které vládne Shy-Rotam se svým samcem Sian-Rotamem, chrání proti 

obrům z Ledového Kyja jeden z nočních elfů, Rivern Frostwind. I přesto má na kožešinu tygří královny záslusk taurení lovec z Everlook. Ochočení divoké frostsaber z Winterspring vyžaduje trpělivost, sílu, čas a velkou zásobu falešných myší a provázků. 

Dalším známým členem Winterspringské smečky je samice Rak'shiri. Kdysi byla cílem slavného trpasličího lovce Hemeta Nesingwaryho, kořistí, o kterou prý kdysi soupeřil s jedním ze svých pozdějších společníků v Outlandu, Shado "Fitz" Farstriderem. V přátelském klání ale nakonec neuspěl ani jeden a k taurenově lítosti prý právě tehdy vznikl jeho titul "Fitz". (V angličtině tato část jména značí "son of-" ...ale také bastarda.)

Ash'alah

HyjalTyrande
je další známý šavlozubý panter, který je uváděn jako jeden z nightsaber, i když je barvou podobný právě smečce z Winterspring. Doprovází svou paní již od dob, kdy s Malfurionem a Illidanem navštěvovala Cenaria ještě před Válkou Prastarých. 

Není jasné, kde panter byl v době války, ale přežil ji a stal se jedním z celoživotních společníků elfí kněžky (stejně jako její sova).

Ash'alah je jejím bojovým ořem, na kterém je viděna i ve velkých bitvách hry (od Mists of Pandaria). Ve většině zdrojů bývá tento panter označen jako samice.