FANDOM

Sound of a Murloc-0

Sound of a Murloc-0

Murloc 00

Základní údaje

Třída: Obojživelníci

Stupeň civilizace: Primitivní

Přizpůsobení: Vodní život

Sociální chování: Společenský

Vzhled

Běžný murlok je pestrobarevný humanoidní tvor obývající pobřeží moří a jezer. Obvykle měří v kohoutku okolo metru a půl, ale někteří větší jedinci, zejména samci, mohou dorůst až do výšky dvou metrů. Jsou výtečně uzpůsobeni životu ve vodě, ale mají vyvinuté plíce, což jim umožňuje život na souši. Charakteristické prvky murloků jsou jejich výrůstky na zádech, které pravděpodobně zůstaly jako památka po rybích předcích a dnes slouží jako ozdoba, ale i vypoulené oči, tenká barevná kůže, široká tlama, na rozdíl od jiných obojživelníků vybavená špičatými zuby, a nezaměnitelné dorozumívací zvuky. Murloci mají podle odhadů velmi citlivý sluch, díky čemuž se mohou na dálku domlouvat svým typickým zvukem připomínajícím Rwlwlrlwrl. Existují teorie, že tyto zvuky se liší podle kmene, ze kterého murlok pochází. Jejich zbarvení se potom liší podle pohlaví a místa narození od kombinace azurová-modrá přes zelenou-červenou až po oranžovou-fialovou. Některé severní druhy jsou ocelově šedé.

MurlocRaneman

Potrava

Murlok je na první pohled jasný masožravec. Jeho hlavní potravou jsou samozřejmě malé ryby, k jejichž chytání má skvěle uzpůsobenou řadu dvaceti zubů. Sociální schopnosti murloků také dovolují jedincům spolupracovat v lovu, což jim dává velkou výhodu oproti jiným dravcům. I když jsou převážně rybožraví, nepohrdnou ani mršinou velkého zvířete nebo zatoulanými domácími mazlíčky. Případy, kdy murlok zaútočil na člověka, jsou však ojedinělé a vzácné a ve většině případů si za to dotyčný mohl sám, když vlezl, kam neměl. Kousnutí murloka je bolestivé, nicméně nejedovaté a pokud napadený přežije útok, nemusí se příliš obávat otravy.

Sociální chování

Murlok je společenský tvor a velmi často se sdružuje do kmenů. Kmeny si od sebe obvykle udržují odstup, neboť murlok je velmi teritoriální a neváhá se vrhnout do boje proti vetřelcům. To činí potíže především vesnicím nacházejícím se u jezírek a řek. Murlok ale také málokdy bojuje sám. Jejich taktika je velmi prostá, ale přesto obávaná: jakmile jeden murlok spatří možné nebezpečí, začne vydávat hlasité Mrlwrlwlmwl , čímž svolá na obranu teritoria mnoho dalších členů kmene. Ubránit se takové přesile je pak téměř nemožné a spasí vás jedině útěk. Schopnost spolupracovat v lovu a dokonce stavět jednoduché chajdy nutí člověka přemýšlet, jak inteligentní vlastně murloci jsou. Podle výzkumů Branna Bronzebearda a Objevitelské ligy jsou murloci mnohem chytřejší, než si myslíme, rozhodně dost chytří na to, aby to skrývali. Jejich jazyk zvaný Nergliština však odolává pokusům o rozluštění a dokud odolávat bude, nejspíš se pravdu nedozvíme. Podle výzkumníka druidské organizace D.E.H.T.A., který se skrývá v převleku mezi kmenem Winterfinů v Northrendu jsou však stejně inteligentní, jako většina vyspělých ras Azerothu.

Maxresdefault

Výskyt

Primárním kritériem pro založení murlocké vesnice je přítomnost vody. Murlok potřebuje pro svůj vývoj vodu, nejlépe stojatou. Z toho důvodu jsou mořská pobřeží a jezera ideální volbou, spíš než řeky a potoky. Pokud se murlok příliš vzdálí od vody, hrozí mu, stejně jako mnoha jiným obojživelníkům, vyschnutí a následná dehydratace. Teplota vody příliš nerozhoduje, ale z nějakého důvodu preferují spíše chladnější vody, což je pro studenokrevného tvora dost neobvyklé. Mnoho kmenů obsazuje jižní pobřeží mrazivého Northrendu se stejným úspěchem, jako jejich bratranci na pobřeží Quel'thalasu, Ashenvale, Dustwallowské bažiny a Westfallu. Jezera Elwynského lesa jsou taktéž často okupována, takže nejde o tvora neznámého prostým sedlákům.

Zvyky

Jelikož jsou i přes svou potenciální inteligenci primitivní rasou, tradice a zvyky téměř nemají, až na jednu pověru, a tou je, že siamské kočky chutnají mnohem lépe, než obyčejné, což je vlastně také důvod, proč z Elwynského lesa siamské kočky téměř vymizely. Za takovou pochoutkou jsou murloci ochotní cestovat velmi daleko. Cookie, člen Defiaského bratrstva a lodní kuchař, je také známý tím, že u sebe neustále jednu siamskou kočku tahá, živou, aby byla čerstvá, až se do ní pustí.

200px-Captain Cookie TCG

Původ

Původ murloků je třeba hledat v hlubinách moře. I když jsou velmi prastarým druhem, na pobřeží vylezli poměrně nedávno a ve Východních královstvích se objevili teprve před několika lety. Podle Branna Bronzebearda se murloci vyvinuli z neznámého žabího Prastarého. Dlouhá staletí žili pod hladinou moře, ale když se jako potopa vyhrnuli na povrch, jeho obyvatelé hned poznali, že s nimi nebude legrace. Z dob podmořského života jim stále zůstaly některé znaky, jako třeba tenká šupinatá kůže, plovací blány, vypoulené oči a výrůstky na zádech, pozůstatky hřbetní ploutve a mláďata mají ještě nějaký čas ocasní ploutvi. Není známo, zda je Tříštění světa nějak zasáhlo nebo dokonce zranilo. Jistě se ví asi jen to, že jsou na Azerothu původní.

Murloc 1

Druhy

I přes zjevné příbuzenství se murloci dělí do mnoha druhů a kmenů.

Murlok Elwynský

Asi každý zná tohoto murloka, neboť se vyskytuje téměř za humny lidských vesnic Stormwindského království. Je to nejtypičtější druh murloka, stejně tak nejpočetnější. Svému jménu navzdory, vyskytuje se i ve Westfallu a Bažině zármutku.

Murlok Kalimdorský

Nejrozšířenější druh murloka obývá pobřeží Kalimdoru, především Dutwallowské bažiny, Ashenvale a Darkshore. Není známo, jak se tento druh dostal na dvě různá místa na obou stranách kontinentu. Tento druh se liší o něco mohutnější stavbou těla a omezenou schopností kouzlit, stejně jako vařit si léčivé lektvary.

Murlok Severní

Murlok Severní obývá mrazivé vody Northrendu, především pak pobřeží Boreanské tundry a Vyjícího fjordu. Z vyjmenovaných murloků je nejsociálnější a učenlivý. Znají obchod, což jim pomáhá v ledové krajině přežít. Pokud k tomu mají dobrý důvod, dokáží napodobit zvuky ostatních ras a dorozumět se tak s nimi, což nám může pomoci odhalit více o způsobu jejich života. Oproti svým jižním příbuzným jsou méně teritoriální.

Murlok Hlubinný

Ačkoli většina murloků už dávno opustila hluboké vody oceánů, tento druh se do nich naopak ještě více ponořil. Jsou nejlépe uzpůsobeni životu v moři. Mají pevné kostry, dlouhé ostré zuby pro chytání mrštnějších ryb, vyvinuté plovací blány a velké oči, které jim pomáhají spatřit světlo i v největších hlubinách. K tomu jsou také vybaveni bioluminescentní lampičkou, na kterou lákají kořist, podobně jako mořský ďas. Za dlouhou dobu se téměř nezměnili, takže se dá předpokládat, že tak nějak vypadali předchůdci murloků.

Mur'ghoul

Spíše poddruh Murloka Severního. Mur'ghoul je skupina Murloků Severních, která byla postižena Pohromou a i když tvoří samostatný druh, jeho budoucnost je velmi nejistá.

  • Murlok Kalimdorský
  • Mur'ghoul
  • Murloci Hlubinní
  • Murlok Hlubinný
  • Útok Murloků Elwynských na Westfall
  • V jednotě je síla - Murlok Elwynský

Víra a Umění

Víra murloků je velmi zvláštní a diskutabilní téma. Zdá se totiž, že i když většina murloků uctívá žabího Prastarého, každý ho velebí jinak, má jiný názor na jeho chování i podobu. V podstatě to znamená co murlok, to bůh. Oproti tomu murlocké umění je velmi zajímavé. I když na to tito rybí muži nevypadají, jsou velice zručnými řezbáři. Jejich díla často sestávají z vyřezávaných klacků a špalků, které zdobí jejich primitivní chajdy na březích jezer a moří. Občas také uvidíte na jejich domcích pomalované lebky, ale vyřezávané skvosty jsou častější.

Pár perliček

Olíznutí murloka má stejné účinky jako olizování jedovatých tropických žab: způsobuje nevolnost a halucinace.

Samwise Didier, hlavní umělec pro WoW a frontman kapely Level 70 Elite Tauren Chieftain, žertoval na adresu murloků, když prohlásil, že jejich slavné Rwlwrwlrwl je ve skutečnosti nabídka k páření, protože když ji hráč uslyší, ví, že je v pí*i.