FANDOM

Sea Giant MG

Základní údajeEditovat

Třída: Obr

Stupeň civilizace: Žádná

Přizpůsobení: Podmořský život, možnost přežití i na souši

Sociální chování: Samotář

VzhledEditovat

Mořský obr je gigantické stvoření připomínající člověka. Pohybuje se po dvou končetinách. Tělo má pokryté blankytně modrými šupinami, stejně jako ryby, a bývá porostlý hustou srstí z mořských řas. Mezi třemi prsty na nohou a čtyřmi na rukou jim vyrůstají plovací blány, které jim umožňují se velmi obratně pohybovat pod vodou. Ze stran obličejů můžete vidět žábrovité výrůstky a z brady jim zase vyrůstá vousu podobný chomáč řas. Ze řas se skládá i jejich husté obočí. Mohou dorůstat výšky mezi pěti a půl a devíti metry a dosahovat hmotnosti až čtyř a půl tuny.

PotravaEditovat

Deepstrider Giant

Nikdo si není doopravdy jist, čím se tito giganti živí, ale všeobecně se předpokládá, že masem, hlavně rybami. Nejspíš ale nepohrdnou ani masem suchozemských tvorů. Je znám případ mořského obra Mok'rashe, který spořádal už několik posádek lodí a dlouhou dobu terorizoval Booty Bay. V žádném případě tedy nedoporučujeme si z těmito pány moří zahrávat, jedině pokud opravdu víte, jak na ně. Jinak se velmi snadno můžete stát jejich svačinou.

Existuje i teorie, že požírají korály, které si pěstují pod vodou, ale vzhledem k tomu, že tyto korálové útesy většinou jen vytvoří a pak se už o ně nestarají, není příliš věrohodná. Můžeme se ale oprávněně dohadovat, zda jsou či nejsou všežravci, i když jejich styl života vypovídá skutečně spíše o jejich dravosti.

Sociální chováníEditovat

450px-Sea Giant (art)

Mořský obr nemá svoje doupata jako jiní obři, což je vzhledem k jeho vodnímu životu logické. Oproti tomu se ale vyznačuje velkou hrabivostí a křečkováním. Z plachet potopených lodí si vyrábí ohromné pytle na svoji kořist, kterou tvoří povětšinou cennosti. Tuto kořist aktivně vyhledávají, avšak nepotápějí kvůli ní lodě, jak tvrdí lidové příběhy. I přes svůj celkem děsivý zjev a ještě děsivější jméno je mořský obr vcelku mírumilovný tvor. Jsou to ochránci mořeplavců a rybářů, tedy s výjimkou obrů okolo pobřeží Stranglethornu, kteří jsou z nějakého důvodu velmi agresivní. Rozzlobit si mořského obra není dobrý nápad. Tito obři jsou sice staří a moudří, ale také velmi netrpěliví. Pokud útočí, útočí bez varování. Ve vzácných případech, kdy svůj cíl varují, nikdy nevarují podruhé. Nikdy se také nezajímají o práva a tresty obyvatelů souše a rozhodně si z nich nic nedělají.

Mořský obr je samotář. Málokdy se setkává s jinými příslušníky svého druhu, místo toho vyhledává společnost murloků žijících v moři. Tito žaborybí humanoidi mořské obry uctívají jako božstva, což jim náramně vyhovuje. Oproti tomu jsou to mocnými nepřáteli nag, se kterými vedou otevřenou válku. Nagy však bohužel pro ně vyhrávají a kvůli tomu se počty mořských obrů pomalu, ale jistě ztenčují.

VýskytEditovat

Arkkoroc

Už podle jména je jasné, že mořský obr nebude žít na souši. Chyba lávky! Ačkoli se to nezdá logické, můžeme nalézt modré giganty nejen na pobřežích Stranglethornu nebo Feralasu, ale také hluboko v některých oblastech. A aby těch paradoxů nebylo málo, zdá se, že si oblíbili ty nejsušší oblasti Azerothu, jako Tanaris nebo Desolace. Ale samozřejmě naprostá většina mořských obrů žije tam, kam patří: v oceánu.

PůvodEditovat

Mořští obři jsou výtvory Titánů. Slouží jako ochránci moře, vládnou vlnám a chrání pobřeží. To jsou taky ony vzácné případy, kdy vylezou na souš, aby se ujistili, že nikdo neubližuje vodním zdrojům, když jsou oni na stráži. Díky tomu, že jsou stvoření Titány jako strážci tohoto světa, jsou prakticky nesmrtelní a dokážou ovládat vlny. To oni rozhodují, jaké bude zrovna na moři počasí.

KřečkováníEditovat

Sea Giant

V porovnání s ostatními obry jsou ti mořští velmi aktivní. Z nějakého důvodu zbožňují cennosti souše. Prohledávají kvůli nim ztroskotané lodě, vyrážejí na souš a dokonce občas vysílají murloky, aby pro ně našli nějaký poklad, pro který si pak budou moci dojít. Všechny své cennosti shromažďují do velkého pytle z plachet. Tip pro cestovatele za obry: Všichni slyší na zlato, takže pokud je chcete o něco požádat, velmi dobrá protiváha je znalost lokace nějakého pokladu nebo jakákoli informace, která by k němu obra mohla dovést.