FANDOM

Převzato z fóra Elrendar Keep se svolením překladatele originálu, který je k nalezení jako kniha ve hře. Děkujeme Mistru Arcana Měsíční věže, Faelinu Darksun.

Časť prvá

Antonidas bol len chlapec, keď sa stal učeníkom jedného z Kirin Tor. Bol húževnatý žiak, tráviaci čas nad knihami v magických knižniciach Dalaranu. Len po niekoľkých krátkych rokoch štúdia pod rádom, Antonidas prekonal svojich rovesníkov a vyslúžil si ich obdiv, rovnako ako rešpekt svojich starších.

Vo veku 12 rokov, Antonidova dizertácia "Vetvenie jemného javu obrátenia času do merateľnej magickej praxe", mu vyslúžila Kirin Torskú Šerpu Najvyššej Bystrosti, ako najmladšiemu, kto kedy získal toto ocenenie. Krátko nato mu Vládnuci Koncil ponúkol oficiálne umiestnenie v Kirin Torskom Oddelení pre Pokročilý Výskum a Objasnenie (tiež ako najmladšiemu, ktorý dostal oficiálne pozvanie).

ArchmageAntonidusHearthstone
Ako mág starol, pokračoval v učení a vybrusovaní svojich schopností. Jeho prirodzený talent pre obrannú mágiu a múdrosť nad úrovňou jeho veku spravila z Antonida ideálneho kandidáta pre pozíciu v Koncile Šiestich, ktorú nakoniec získal. Antonidas sa preukázal nielen ako múdry a čestný, ale aj nekonečne upevnený vo svojom cieli stať sa viac erudovaným. Rýchlo sa stal jedným z dominantných hlasov Dalaranu.

Pred Druhou vojnou, vodcovia každého azerothského národa sa stretli v Lordaerone, aby diskutovali hrozbu orkskej invázie. Arcimág Antonidas sa zúčastnil na stretnutí v mene Koncilu Šiestich, prisľubujúc vernosť Aliancie v mene Dalaranu. Taktiež monitoroval proces mladého, ale extrémne nadaného mága Khadgara, ktorý slúžil ako Medivhov učeník počas Prvej vojny. V dozvukoch Druhej vojny Antonidas povýšil Khadgara na post arcimága a umiestnil ho do pozície autority nad misiou na prechod cez Temný Portál a preskúmanie Draenoru.

Antonidas po Druhej vojne skúmal letargiu orkov. Arcimág publikoval viacero prác o tomto výskume:

"Kauzalita vojny: Komplexná štúdia orkskej malátnosti",

"Kontrast orkskej tradície, sociológie a psychologických praktík pred a po Druhej vojne",

"Empirická štúdia o formulácii a histórií vysoko dôležitých felových mágií a ich vzťah k orkskej rase".

Konsenzy mnohých z týchto správ sú vysoko bezvýchodiskové. Antonidas sám povedal, že nájsť vakcínu na nepokojnosť orkov by bol takmer nedosiahnuteľný čin. Jeho formálny záver bol, že jediná cesta orkov k zdravému životnému štýlu by bola spirituálna.

Časť druhá

Napätia na krehkú Alianciu sa zväčšili nasledujúc Druhú vojnu kvôli preplneným internačným táborom a daniam, ktoré boli zvýšené, aby ich zastrešili. Absencia spoločného nepriateľa znamenala, že nebol dôvod odsunúť politiku a malicherné hádky, ktoré definovali azerothské národy predtým, než orkovia zaútočili z Draenoru počas Prvej vojny.

K tomu na severe vznikla nákaza. Vyšetrujúc situáciu, Antonidas objavil, že Kel´Thuzad, člen Kirin Tor, praktikoval nekromanciu a mal podozrenie, že nákaza na severe bola vo svojej podstate magická. Vedení arcimágom, vládcovia Dalaranu navrhli dať zasiahnuté oblasti do karantény.

Bojac sa reakcie, ktorú by to mohlo vytvoriť, kráľ Terenas nepočúval ich prosby. Bolo to v tomto ovzduší, keď prorok prišiel k teraz staršiemu arcimágovi. Varoval pred nákazou, vraviac Antonidovi, že Azeroth bol stratený. Prorok radil Antonidovi, že jediná cesta, ako zachrániť jeho ľudí bolo smerovať na západ, do kontinentu Kalimdor.

Ale Antonidas bol teraz v sedemdesiatinách. Bol múdry, ale tiež čoraz viac opatrný a tvrdohlavý. Aj keď jeho učeníčka, lady Jaina Proudmoore, vycítila prorokovu veľkú moc a navrhovala dbať na jeho slová, Antonidas odmietol prorokove slová ako slová šialeného človeka.

Arcimág sa namiesto toho rozhodol pokračovať vo svojich snahách preskúmať nákazu na severe z bezpečia svojho mesta. Pozrite "Zápisník arcimága Antonida" pre jeho výskum nákazy. Nakoniec poslal Jainu preskúmať záležitosť. Bola sprevádzaná princom Arthasom Menethilom.

Časť tretia

Kým Antonidas skúmal spôsoby ako zastaviť nákazu, Arthas upadol do šialenstva, zničiac Stratholme a cestujúc do Northrendu loviť pána desu Mal´Ganisa. Predtým, než starnúci arcimág mohol nájsť liek, Arthas sprevádzaný lichom Kel´Thuzadom a nemŕtvou armádou pochodoval na juh cez Tirisfal a Lordaeron, ničiac všetko v ich ceste a dopĺňajúc vojenské sily v ich postupe. 
Archmage2

Čoskoro boli na Antonidovom prahu, pripravení zničiť Dalaran a vziať Knihu Medivha, s ktorou plánovali vyvolať démona Archimonda.

Antonidas stál pred Arthasom a jeho nemŕtvou armádou, odmietajúc vzdať sa knihy alebo mesta. Používajúc svoje neporovnateľné schopnosti v obrannej mágii, Antonidas vytvoril magické pole, ktoré by zničili každého nemŕtveho, ktorý by sa ho dotkol (skoršia verzia obranných štítov používaných dnes).

Žiaľ, nestačilo to a Arthas a našiel spôsob ako rozptýliť očarovanie. Napochodoval priamo do Dalaranu a chladnokrvne zavraždil Antonida. Kel´Thuzad a Arthas vstúpili do Fialovej Citadely, vzali Knihu Medivha a privolali Archimonda.

Ako nemŕtva armáda opustila mesto v hľadaní nových cieľov, Archimonde zničil jeho stavby, zrážajúc jeho magické veže na zem. Antonidov Dalaran, teraz bez vodcu a v zmätku, už nebol.

Epilóg

Padnúc v bitke, obraňujúc jediný domov, ktorý poznal, Antonidov odkaz pokračuje ako príklad pre tých, ktorí stále žijú. Jeho úspechy, hodnota a spomienka sú testamentom pre prežitie starého sveta a jeho nového odkazu. V tomto svete neustálej vojny, krehké putá novej aliancie sú len poctou pamiatke a udatnosti jedného z najodvážnejších synov a najväčších hrdinov Lordaeronu.